Jeg er utålmodig og venter på å utføre umrah

Jeg er en 19 år gammel jente, og sammenlignet med mange andre enda veldig ung. For to år nå har jeg ventet med å reise til Saudia Arabia og ønsket å utføre umrah.

Men jeg har ikke vært i stand til det. Jeg er født muslim og følger Islam fra hjertet. Likevel, jeg er for tiden en praktiserende muslim og har utført bønnen (namaz/salah) hver dag for to år nå. Jeg begynte å bruke hijab for ett år siden.

Jeg har ikke hatt en fremragende oppdragelse, og jeg har ikke alltid vært perfekt. Likevel, hver og en dag jeg gjør dua, ber jeg om å få utføre umrah. Jeg er nå økonomisk stabil, og jeg har ikke begått noen synder, og mener jeg er det beste jeg kan være på dette tidspunktet i dette livet som en muslim.

Et spørsmål som kommer i tankene er at jeg ber om å bli kaldt til Makkah, men har ennå ikke blitt det. Mange sier til meg at jeg vil bli kaldt når min tid er inne, men jeg har aldri villet noe annet mer enn dette. Jeg skulle reise med noen, men han vil ikke ta med meg da han ønsker å ta med sin egen kone og barn.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, fordi jeg fortsetter å bli forvirret og tenker hvis jeg er en god muslim hvorfor blir ikke min dua om å reise til Makkah oppfylt. Jeg vet ikke om jeg er egoistisk og spør om dette. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvem jeg kan snakke med. Det er vanskelig å snakke med familiemedlemmer angående dette, siden jeg tror ingen forstår meg.


Image

I Allahs Navn, den Nåderike, den Barmhjertige.

Måtte Allahs fred og velsignelser være med vår elskede profet, hans familie og følgesvenner.

Kjære søster,

Jeg ber for at dette budskapet strekker til deg i god helse og i godt humør.

Jeg sympatiserer fullstendig med ditt ønske om å besøke Allahs Hus.

Mitt råd til deg om dua er å huske følgende:

Dua eller bønn er et veldig mektig kommunikasjonmiddel for å formidle dine behov og ønsker til Allah den Høyeste. Fortvil ikke når det gjelder om dine bønner har blitt hørt. Vi kan ikke garantere resultatet av våre bønner. Heller, vi ber med hengivenhet, tar de nødvendige stegene for å nå våre mål, og overlater resten til Allah.

Hvis Han har bestemt at du skal besøke Hans Hus, kan ingenting forhindre deg fra å gå. Likeledes, dersom Han har bestemt at du ikke skal utføre umrah, kan ingen verdslig makt endre dette.

En av de viktigste aspektene når det gjelder iman (troen), er å være tilfreds med Allahs qadr eller skjebnen. Hvis du ikke er i stand til å utføre umrah, vil du ikke bli holdt ansvarlig. Det er viktig å ha intensjon om å gjøre umrah fordi, som profeten (fred være med ham) sa, ”Handlinger er i henhold til intensjoner.”

Som en ung kvinne, må du ta i betrakting de praktiske sidene ved å reise. Den generelle bestemmelsen blant de fire Sunni lovskolene er at det er ikke er tillatt for en kvinne å foreta en lang reise uten ektemann eller mahram. Shafi'i og Maliki skolene tillater en spesiell dispensasjon for en kvinne som utfører en obligatorisk hajj (hennes første hajj, pilgrimsreise) med en gruppe oppriktige mennesker.

Umrah er ikke obligatorisk for de som følger Hanafi lovskolen, men er en vektlagt Sunnah. Hvis jeg kan foreslå, vil det være bedre å fokusere din energi på å utføre hajj. Mange mennesker utsetter hajj med tanke på at de vil utføre det når de er eldre. Problemet er at de har samlet så mye lån ved den tid at de ikke har mulighet til å reise.

Ikke mist håpet. Du er ennå ung. Bruk din energi på deen, lære om din religion, og anvende livet i henhold til det profeten (fred være med ham) har gitt oss. Inshallah vil dette åpne dører for tawfiq, eller sann suksess.

Allah den Høyeste hører dine bønner. Han svarer på mange ulike måter. Måtte Allah forenkle ditt besøk til Hans Hus, enten det er med en god ektemann eller noen mahram (ref. Hanafi fiqh).

Og Allah vet best.

Oversatt av Khudija Mahmood. Kilde: sunnipath.com

Spørsmål & svar

  • Siste svar
  • Mest leste
  • Høyest rangert

See all..

Jan 29, 2008

Hvordan bes istikhara-bønnen ?

AoA,Jeg har hørt at man skal gjøre istikhara før en viktig avgjørelse. Hvordan gjør man…
Sep 28, 2007

Beskyttelse mot svart magi

Jeg trenger veiledning og råd når det gjelder beskyttelse mot mennesklig svart magi og…
Jun 05, 2008

Er all mat fra havet halal?

Salaam alekumEr alt i havet halal?for eks,hval,krabbe,cahmpi,reker,blåkjell.noen sier at…

See all..

See all..

София plus.google.com/102831918332158008841 EMSIEN-3